ČÍTANIE KNÍH
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
V prieskumoch čitateľskej gramotnosti u žiakov ZŠ vo februári 2024 sa prešovský, košický kraj a banskobystrický kraj umiestnili na úrovni rozvojových krajín. Príčinou je nadmerné používanie mobilov a počítačov.
Bez počúvania a čítania s porozumením sa žiaci a študenti nedokážu naučiť, matematiku, fyziku, chémiu ... Deti, ktorým rodičia čítali v predškolskom veku, čítajú aj v školskom veku, dokážu počúvať aj čítať s porozumením a dosahujú až o 75% lepšie učebné výsledky ako od mobilov závislí žiaci, ktorým rodičia v predškolskom veku nečítali.
V posledných rokoch narastá počet žiakov a študentov, ktorí trpia digitálnou demenciou a rôznymi inými chorobami mozgu. Digitálna demencia prichádza nenápadne ako zlodej a mladý pacient a jeho rodičia si nemusia nič všimnúť ani po niekoľkých rokoch. Keď sa zákerná choroba prejaví naplno, býva už neskoro na úplné vyliečenie. Niektorí moderne liberálni Lekári biznismeni často len maskujú príznaky choroby zdraviu škodlivými antidepresívami... a udržujú si výhodného pacienta v liekovej závislosti...
Neplatené dobrovoľnícke prieskumy ukázali, že až 97% detí a študentov postihnutých digitálnou demenciou hralo počítačové hry, prípadne pracovalo minimálne tri hodiny denne s počítačom, alebo mobilom. Z detí a študentov postihnutých digitálnou demenciou mozgu nebol zistený ani jeden pacient, ktorý by prečítal za rok aspoň jednu knihu. Kniha je balzamom, dýchaním duše. Dobrá kniha rozvíja vitalitu mozgu, pozitívne aj kritické myslenie, vytvára endorfíny šťastia a blahodárne pôsobí na dušu čitateľa.
Je dokázané, že počítač a mobil poškodzujú mozog a vytvárajú chronické bariéry kritického myslenia v podvedomí digitálne dementných internetmanov a mobilmanov. Takíto od počítačov a mobilov závislí otroci démona Virtuála sú konfliktní, výbušní, nedokážu sa sústrediť na učenie, prácu ani modlitbu, vyvolávajú konflikty, mávajú mozgové skraty nepríčetnosti, myšlienky na samovraždu, úzkostné stavy depresie, záchvaty frustrácie, záchvaty agresivity, majú sklon k drogám, alkoholu, cigaretám... Odmietajú fyzickú prácu, šport, pohyb v prírode, dajú sa ľahko zmanipulovať hoaxami, konšpiračnými teóriami, politickými ideológmi, ideologickými dravcami satanistických siekt...
Rodičia, čo čítajú svojim deťom od dvoch rokov, majú u svojich detí až o 84% nižšiu záťaž pri získavaní čitateľských návykov a zvládaní výborných školských výsledkov. Existuje takmer 5% detí, ktorým vyhovuje špeciálny literárny žáner. Mnohé deti za niekoľko čitateľských rokov prejdú viacerými čitateľskými žánrami od leporela, ľahkých rozprávok, povestí, jednoduchých príbehov až po náročnejšie žánre.
Rodič nikdy nesmie nútiť dieťa k počúvaniu čítania alebo k čítaniu samému! Môže dieťa poprosiť, aby mu niečo prečítalo. Ak dieťa nechce počúvať, alebo čítať, môže to byť spôsobené aj výberom žánra, ktorý výnimočnému dieťaťu nesedí. Nútiť dieťa čítať náboženskú literatúru, recitovať siahodlhé modlitby..., je nebezpečnou cestou, ktorá môže u neho vybudovať odpor, nenávisť ku všetkému, čo súvisí s náboženstvom a cirkvou. Niekedy trvá aj rok, dva, kým rodičia objavia ten prvý žáner vhodný pre ich dieťa.
Za posledných 2000 rokov bola najčítanejšou, najuctievanejšou a najvzácnejšou knihou na našom území Biblia - Sväté písmo. Človeka spoznáš aj podľa toho, akú úctu má ku knihám.
Človek s vyšším BIQ:
- Nikdy nečíta na WC.
- Nikdy nechytá knihu špinavými rukami od kávy, jedla...
- Nikdy neje pri čítaní.
- Nikdy nezalamuje strany na knihe.
- Knihu nikdy neodkladá na mastný špinavý stôl, ale do čistej police.
- Nikdy do knihy nepíše.
- Požičanú knihu po prečítaní čo najskôr vráti majiteľovi.
Dobre vychované múdre dieťa s vyšším BIQ si vyberie radšej dobrú knižku, ako balón (ktorý môže prasknúť za najbližším rohom), zmrzlinu, alebo cukrovú vatu.
Zle vychované hlúpe tupé živočíšne dieťa s nízkym BIQ si s odutým tupým výrazom v tvári... vyberie radšej balón, cukrovú vatu alebo zmrzlinu ako dobrú knižku.